Wat hebben Big Data en emballage nu eigenlijk gemeen?

//Wat hebben Big Data en emballage nu eigenlijk gemeen?

Wat hebben Big Data en emballage nu eigenlijk gemeen?

Getriggerd door een stuk in de Economist

http://www.economist.com/news/leaders/21721656-data-economy-demands-new-approach-antitrust-rules-worlds-most-valuable-resource ), waarin gesteld wordt dat data de meest waardevolle grondstof is en dat dat niet meer geldt voor de aardoliën en gassen zijn. Daar kan natuurlijk aardig over gesteggeld worden, maar feit is wel dat met de juiste analyse en toepassing op (big) data een goede les geleerd kan worden en inzichten kunnen veranderen. Het ontelbaar aantal initiatieven dat opgestart wordt binnenshuis of buitenshuis doen tenminste vermoedden dat het u bezighoudt. Zo ook ons.

Er zijn vergelijkingen en voorbeelden waaruit blijkt hoe exponentieel onze wereld (in het nu) zich ontwikkeld. In een tempo dat niet voor te stellen en nauwelijks bij te houden is. Neem nu de computerles van mijn 4 jarige zoon op de basisschool. Uitvoerig les in het omgaan met de muis (linkermuisknop, rechtermuisknop, ergens heen wijzen en een scrollen), maar wie zegt dat hij ooit (na zijn studie loopbaan) op die manier met een computer en muis te werk zal gaan. Waarschijnlijk wordt hij zelfs onbewust opgeleid voor een vak dat momenteel nog niet bestaat en waarvan wij überhaupt nog niet vermoeden dat het komt. Enfin, de wereld veranderd en zeer snel!

Zo is dat een bruggetje naar de Y-CS tool. Naast o.a. de inzichten in kosten, omloopsnelheid en beschikbaarheid is het een manier voor u om met een BigData-pet naar uw netwerk te kijken. Een hype? Nee, dat zeker niet! Valt er nog veel te leren en te ontdekken? Ja, dat zeker wel!

Bereid u voor op de komende periode (maand, kwartaal, jaar of verder). Haal kosten uit uw keten, alloceer kosten waar ze gemaakt worden, vind verbeter potentieel en identificeer dat wat uitstekend gaat. Maak uw ideeën en gevoel tastbaar en meetbaar. Leer lessen waarvan u niet wist dat u ze bestonden en verbreed uw horizon.

Mede hierdoor komt Y-our met een actie gericht op uw business (zie meer hier over op de y-our website)! Bent u nieuwsgierig wat BigData en de Y-CS tool voor u kunnen betekenen? Laat het ons weten!

By |2018-04-04T12:15:02+00:00april 2nd, 2018|Geen categorie|0 Comments